تم آسان

ارز دیجیتال دنت (DENT) چیست؟ خرید و فروش ارز دنت

ارز دیجیتال دنت (DENT) چیست

مقدمه

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که در تعطیلات باشید و مجبور شوید با مشکلات تغییر سیم کارت، پیدا کردن شبکه تلفن همراه و توافق بر سر نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه دست و پنجه نرم کنید؟ مشکل این است که در سراسر جهان، شبکه‌های تلفن همراه بسیار پراکنده هستند و برقراری تماس‌های بین‌المللی، اغلب گران، پرزحمت و در واقع، بسیار دشوار است. ارز دیجیتال دنت (DENT) با ایجاد یک بازار جهانی داده‌های تلفن همراه بر بستر بلاکچین این مشکل را حل می‌کند.

دنت (Dent) یک پروژه منحصربه‌فرد است که با استفاده از فناوری بلاکچین و ارز دیجیتال اختصاصی خود برای تسهیل تبادل داده‌ها، به دنبال ایجاد یک شرکت مخابراتی مجازی (Telco) و بازار داده در سراسر جهان است. در واقع، هدف اصلی دنت این است که داده‌های تلفن همراه مانند ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، به صورت آزادانه در شبکه‌ها جریان داشته باشند.

در این مقاله‌، به معرفی پروژه دنت، فناوری آن و همچنین ارز دیجیتال اختصاصی این پروژه با نماد DENT می‌پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت دنت وایرلس (Dent Wireless) چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

دوره رایگان آموزش ترید ارزهای دیجیتالبا دریافت و مشاهده دوره آموزش ارزهای دیجیتال، به دنیای جذاب و پرسود رمز ارزها وارد شوید.

امروزه با ظهور مدل‌های درآمدی جدید در جهان، صنعت جاافتاده مخابرات بی‌ثبات‌تر شده و با چالش‌های متعددی روبه‌رو است. جهانی شدن امور مختلف، چگونگی استفاده و تبادل داده‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، شرکت دنت در تلاش است که پا به پای فناوری‌های جدید پیش برود.هدف اصلی پروژه بلاکچینی دنت این است که مصرف‌کنندگان را از چنگ شرکت‌های مخابراتی منطقه‌ای آزاد کند تا به این ترتیب، هر کسی در خرید، فروش و استفاده از داده‌های تلفن همراه، آزادی انتخاب داشته باشد.

بنابراین، می‌توان گفت که دنت یک شبکه بلاکچینی است که قصد دارد با ایجاد یک بازار جهانی، امکان خرید و فروش داده‌های تلفن همراه را برای همه فراهم کند. خبر خوب اینکه شرکت‌های مخابراتی نیز می‌توانند در این بازار جهانی با دنت همکاری داشته باشند. به این ترتیب، اپراتورهای مختلف تلفن همراه به هم متصل می‌شوند و هزینه رومینگ کاربران به حداقل خواهد رسید.

تبادل داده تلفن همراه به عنوان یک کالا

دنت تخمین می‌زند که ماهانه نزدیک به ۵ میلیارد دلار داده بلااستفاده باقی می‌ماند. در بیشتر مواقع نیز، نمی‌توان داده‌های باقی‌مانده را به دوره بعد انتقال داد. در نتیجه، می‌توان گفت که این داده‌ها از دست می‌روند، در حالی که هزینه آنها توسط کاربران پرداخت شده است.

بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط سیسکو (Cisco)، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷٫۲ میلیارد گیگابایت داده تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان تاکنون، این رقم همواره در حال افزایش است.

ارز دیجیتال دنت
پیش‌بینی رشد استفاده از داده‌های تلفن همراه در سراسر جهان

بنابراین، دنت با شفاف‌تر کردن و ایجاد ارتباط در بازار داده تلفن همراه، به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد که داده‌های تلفن همراه بلااستفاده و اضافی خود را به صورت یک کالا در یک بازار جهانی مبادله کنند. به این ترتیب، ارزش آن دسته از داده‌ها نیز دیگر از دست نخواهد رفت.

ترندهای متحول‌کننده صنعت موبایل

سه ترند بزرگ وجود دارد که ظهور آنها، صنعت داده‌های تلفن همراه سنتی را متحول کرده است:

  • صورتحساب تفکیک شده برای داده‌ها: این امر در صنعت کابلی بارزتر است؛ جایی که سرویس‌های پخش زنده اینترنتی مانند نتفلیکس (Netflix) و هولو (Hulu) با ارائه خدمات کابلی تفکیک شده (unbundled)، سهم بازار اپراتورهای کابلی سنتی را به خود اختصاص داده‌اند. پیش از این، شرکت کریکت (Cricket) نیز اقداماتی را جهت تفکیک کردن داده‌های تلفن همراه انجام داده بود. حال دنت قصد دارد با ایجاد یک بازار جهانی برای داده‌های تلفن همراه، آن را به سطح جدیدی برساند.
  • حذف هزینه‌های رومینگ بین‌المللی: در گذشته، به دلیل گران بودن معماری مسیریابی سیستم‌های مخابراتی قدیمی، دریافت داده‌های تلفن همراه رومینگ در سطح بین‌المللی بسیار گران بود. دنت با استفاده از انتقال اینترنتی بسیار ارزان‌تر و فناوری بلاکچین، این مشکل را حل می‌کند.
  • پرداخت بر اساس مصرف داده تلفن همراه: این ترند توسط ارائه‌دهندگان خدمات بی‌سیم پیش‌پرداخت و اعتباری آغاز شد، اما اکنون دنت در نظر دارد از طریق بازار جهانی خود و کالاسازی داده‌های تلفن همراه، آن را بهبود دهد. با دنت می‌توانید داده‌های تلفن همراه را با بهترین قیمت دریافت کنید و فقط آنچه را که نیاز دارید، خریداری نمایید.

نقش سیم کارت‌های الکترونیکی و سیم کارت‌های نرم

نقش سیم کارت‌های الکترونیکی و سیم کارت‌های نرم

یکی از فناوری‌های نوظهوری که به امکان ساخت پروژه‌هایی مانند ارز دیجیتال دنت (DENT) کمک می‌کند، تغییر چشم‌انداز فناوری ماژول هویتی مشترک (Subscriber Identity Module) یا همان سیم کارت است. فناوری جدید سیم کارت‌های الکترونیکی (eSIM) و سیم کارت‌های نرم (Soft SIM) به دلیل استفاده از مدل‌های الکترونیکی و مبتنی بر ابر، کاربران را از استفاده از سیم کارت‌های فیزیکی بی‌نیاز می‌کند.

سیم کارت‌ الکترونیکی به ‌صورت قطعه‌ای داخلی در تلفن‌های همراه هوشمند عرضه می‌شود، اما سیم کارت نرم نیازی به حضور فیزیکی ندارد و با استفاده از فناوری ابری کار می‌کند. به همین دلیل است که سیم کارت‌ نرم در مقایسه با سیم کارت الکترونیکی بیشتر ترجیح داده می‌شود. هر دوی این سیم‌ کارت‌ها امکان انتخاب آزادانه میان ارائه‌دهنده داده تلفن همراه را برای کاربران فراهم می‌کنند.

در این میان، دنت نیز با استفاده از فناوری ابری و بلاکچین به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت آزادانه ارائه‌دهنده داده تلفن همراه خود را انتخاب کنند.

ارز دیجیتال دنت چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال دنت با استفاده از توکن کاربردی خود با نماد DENT، امکان دسترسی فوری به شبکه‌‌های مخابراتی در سراسر جهان را برای کاربران فراهم می‌کند. DENT یک توکن ERC-20 است که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. به این ترتیب، این توکن قابلیت قراردادهای هوشمند مورد نیاز برای اجرای یک بازار داده تلفن همراه مبتنی بر بلاکچین را ارائه می‌دهد. به زبان ساده‌تر، در این بازار بسته‌های داده تلفن همراه به صورت قراردادهای هوشمند ارائه می‌شوند.

صرافی دنت (نسخه رایانه) و برنامه تلفن همراه دنت

پروژه ارز دیجیتال دنت سه جزء اصلی دارد:

  • بازار داده تلفن همراه: جایی است که کاربران می‌توانند از توکن های DENT برای خرید و فروش داده‌های تلفن همراه استفاده کنند. فروشندگان توکن های DENT را به ازای واگذار کردن بسته داده تلفن همراه خود دریافت می‌کنند، در حالی که خریداران می‌توانند این توکن را از صرافی‌ها خریداری نمایند. دنت همچنین با ایجاد یک Offer Wall، این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که با انجام بازی‌ها، تکمیل نظرسنجی‌ها و موارد دیگر، به صورت رایگان توکن DENT دریافت کنند.
  • صرافی داده‌های تلفن همراه: در صرافی دنت بیش از ۱۳ میلیون کاربر در حال خرید، فروش و مبادله بسته‌های داده تلفن همراه خود به صورت توکنیزه شده هستند.
  • برنامه‌های موبایل دنت: برنامه‌های تلفن همراه دنت رابط اصلی دسترسی به صرافی و تعامل با Offer Wall دنت هستند. علاوه بر این، با اجرای برنامه وفادارسازی مشتریان دنت به نام Afterburner در برنامه موبایل آن، کاربران می‌توانند توکن‌های DENT خود را برای دریافت تخفیف کارمزد تراکنش‌ها و سایر مزایا، استیک کنند.

دانلود برنامه دنت آسان است و در کمتر از ۲ دقیقه تنظیم می‌شود. علاوه بر این، دنت با اعطای رایگان توکن های DENT، کاربران را به دانلود برنامه خود تشویق می‌کند.

برنامه دنت برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید عرضه شده است. در صورت داشتن هر گونه سؤالی در مورد عملکرد این برنامه، می‌توانید به صورت مستقیم از طریق support@dentwireless.com با توسعه‌دهندگان در ارتباط باشید.

بنیانگذاران دنت چه کسانی هستند؟

شرکت دنت وایرلس که در هنگ‌کنگ مستقر است، در سال ۲۰۱۴ میلادی راه‌اندازی شد. این شرکت در ابتدا Commando Coder نام داشت و یک بازار خودکار ساخته‌شده بر اساس عملکردهای مدیریت ریسک بود. بیشتر فناوری‌های شرکت اولیه، اکنون در پلتفرم دنت ادغام شده است و در سال ۲۰۱۷ میلادی، DENT پس از دریافت بودجه از سایر بنیان‌گذاران راه‌اندازی شد.

در حال حاضر، تیم دنت متشکل از ۹ نفر است که در زمینه‌های مختلفی، از فناوری‌های تلفن همراه گرفته تا مهندسی نرم افزار و معاملات فارکس، تجربه دارند.

بنیانگذاران دنت وایرلس

ترو کاتاجاینن (Tero Katajainen)، مدیر عامل و بنیانگذار دنت است. وی به عنوان یک کارآفرین نوپای فناوری، سابقه فعالیت در پلتفرم‌های معاملاتی فارکس و اپراتورهای تلفن همراه را دارد. او همچنین یکی از اولین توسعه‌دهندگانی بود که سیستم پرداخت مستقیم را در برنامه‌های مشتریان اپراتور تلفن همراه پیاده‌سازی کرد.

میکو لیناماکی (Mikko Linnamaki) که در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک کارآفرین قهار شناخته می‌شود، یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران دنت است. وی همچنین در معماری بنیادی موبایل سابقه دارد که همین امر، او را به سرمایه‌ای ارزشمند برای پروژه دنت تبدیل می‌کند.

آندریاس ولمر (Andreas Vollmer)، یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران دنت و یک متخصص تلفن همراه است. وی بیش از ۱۲ سال در زمینه توسعه برنامه‌های تلفن همراه فعالیت داشته و یکی از هم‌بنیانگذاران شرکت توسعه برنامه‌های تلفن همراه TDsoftware نیز بوده است.

انتقادات وارده به پروژه ارز دیجیتال دنت

در مورد توزیع توکن‌های DENT اختلاف نظرهایی وجود دارد. در عرضه اولیه این توکن (ICO) قرار بود ۷۰ میلیارد از مجموع ۱۰۰ میلیارد توکن موجود به فروش گذاشته شود، اما فقط ۸٫۶ میلیارد توکن فروخته شد. تمام توکن‌های فروخته‌نشده میان اعضای تیم توزیع شدند که به همین دلیل، برخی نگران متمرکزسازی و مالکیت درصد زیادی از توکن‌های موجود توسط این شرکت مخابراتی مجازی هستند.

این بدان معنا است که این پروژه در نهایت می‌تواند تنها کمی بهتر از صنعت فعلی مخابرات تلفن همراه باشد و اکثر توکن‌های DENT و قدرت، در دست خود تیم دنت، ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی و تعدادی نهنگ خواهد بود. این امر در نهایت منجر به عدم تعادل به نفع منافع تجاری خواهد شد.

توکن ارز دیجیتال DENT

DENT
توکن ارز dent


توکن دنت (DENT) یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم و ارز دیجیتال اختصاصی بازار Dent است. از این توکن می‌توان برای پرداخت هزینه بسته‌های داده تلفن همراه استفاده کرد. همچنین، می‌توان توکن DENT را در یک صرافی ارز دیجیتال، با ارز فیات مبادله کرد.

از ۱۰۰ میلیارد توکن DENT ایجادشده، در حال حاضر چیزی حدود ۹۴ میلیارد توکن در گردش است و توکن‌های باقی‌مانده به صورت فصلی منتشر می‌شوند.

تاریخچه قیمت توکن DENT

عرضه اولیه توکن DENT در ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شد و طی آن، توسعه‌دهندگان موفق به فروش ۴٫۳ میلیون دلار از توکن‌های خود شدند. در آن زمان، ۸٫۶ میلیارد توکن DENT با قیمت ۰٫۰۰۰۵ دلار به ازای هر واحد به فروش رسید. این توکن به مدت تقریباً ۵ ماه افزایش قیمت چندانی از خود نشان نداد و در محدوده قیمتی ۰٫۰۰۱-۰٫۰۰۰۶ دلار معامله می‌شد. تا اینکه در ماه دسامبر ۲۰۱۷ میلادی، DENT وارد یک بازار گاوی شد و در نهایت در ۹ ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی، قیمت ارز دیجیتال دنت به بالاترین قیمت تاریخی خود در ۰٫۱۱۱ دلار رسید.

نمودار قیمت توکن DENT از ابتدا تاکنون

با این حال، این روند صعودی چندان پایدار نبود و در عرض یک هفته، قیمت توکن DENT بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت. این روند نزولی چندین ماه ادامه داشت، تا اینکه در ماه آگوست، قیمت DENT به ۰٫۰۰۱ دلار رسید. پس از آن و در طول سال ۲۰۱۹ میلادی، توکن DENT یک روند خنثی به خود گرفت و در محدوده قیمتی ۰٫۰۰۲-۰٫۰۰۰۱ دلار معامله می‌شد.در صفحه قیمت ارز دیجیتال دنت (Dent) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن DENT و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی و همزمان با آغاز روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، این توکن نیز یک روند صعودی به خود گرفت و قیمت آن تا حدود ۰٫۰۲ دلار افزایش یافت.

توکن DENT را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

در حال حاضر، بیشترین حجم معاملات توکن DENT در صرافی بایننس (Binance) پردازش می‌شود. این توکن همچنین توسط صرافی‌های شناخته‌شده‌ای همچون کوکوین (KuCoin)، اف تی ایکس (FTX)، یونی سواپ (Uniswap) و Gate.io نیز پشتیبانی می‌شود. به طور کلی، به نظر می‌رسد که با وجود قیمت بسیار بی‌ثبات DENT، نقدینگی نسبتاً بالایی برای این توکن وجود داشته باشد.

DENT
تون دنت را از کجا بخریم؟

به عنوان یک توکن ERC-20، توکن DENT را می‌توان در هر کیف پول سازگار با توکن‌های مبتنی بر اتریوم، مانند کیف پول متامسک (MetaMask) یا مای اتر والت (MyEtherWallet) ذخیره کرد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با نگهداری توکن‌های DENT خود در کیف پول برنامه دنت، آنها را استیک کنند.

نقشه راه پروژه دنت برای سال ۲۰۲۱ میلادی

تیم دنت طی چند سال گذشته به طور خستگی‌ناپذیری کار کرده است و اکنون در سال ۲۰۲۱ میلادی می‌توانیم شاهد نتیجه کار آنها باشیم. در سال جاری، قبل از راه‌اندازی هر محصول یا خدمات جدیدی، انتظار داریم که شاهد افزایش بازاریابی و آگاهی از نام تجاری دنت در سطح جهانی باشیم. در همین راستا، تمرکز اصلی پروژه دنت معطوف به بازارهای بین‌المللی و مسافران است.در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، دنت در نظر دارد سیم کارت‌های الکترونیکی خود را برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوز ۱۰ فعال کند. این تیم همچنین قابلیت مبادله داده را برای سیم کارت‌های الکترونیکی خود، هم در صرافی و هم در برنامه‌های موبایل دنت، راه‌اندازی خواهد کرد. ممکن است به زودی تبلیغات مربوط به این قابلیت‌ها را در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت مشاهده کنید.

تیم ارز دیجیتال دنت (Dent) در حال حاضر در حال توسعه اتصال دستگاه و شبکه برای بازی‌های المپیک امسال در توکیو است. همچنین، آنها قصد دارند بیش از ۲۰ کشور جدید را به بسته جهانی سیم کارت‌های الکترونیکی دنت اضافه کنند. صرافی Dent نیز شاهد یک به‌روزرسانی خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله‌، به معرفی پروژه دنت، فناوری آن و همچنین، ارز دیجیتال اختصاصی این پروژه با نماد DENT پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، دنت با ایجاد یک بازار جهانی، به هر کسی، با صرف‌نظر از اینکه مشتری کدام شرکت مخابراتی است، امکان خرید و فروش داده‌های تلفن همراه را می‌دهد. توسعه‌دهندگان این پروژه توکن DENT را برای تسهیل این امر ایجاد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که بیش از ۱۳ میلیون کاربر در سراسر جهان دارند.

اگرچه پروژه ارز دیجیتال دنت (Dent) با انتقاداتی نیز روبه‌رو است، اما همچنان رو به جلو حرکت می‌کند. در مورد موفقیت‌آمیز بودن دنت نمی‌توان با قطعیت نظر دارد، اما به نظر می‌رسد پروژه‌ای است که باید آن را مد نظر گرفت.

دیدگاه‌ها (0)

*
*