تم آسان

ارز دیجیتال icp چیست؟ بررسی ارز دیجیتال Icp ، آینده ارز دیجیتال Icp

ارز دیجیتال icp

ارز دیجیتال ICP چیست؟، اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید حتما نام این ارز دیجیتال را شنیده اید و به دنبال اطلاعاتی در ارتباط با این ارز دیجیتال می باشید. آیا با نحوه خرید و فروش این ارز دیجیتال آشنا هستید؟ در این مقاله قصد داریم تا در راستای شناخت ارز دیجیتال ICP مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

پلتفرم ارائه دهنده این رمزارز Internet Computr یا اینترنت کامپیوتر می باشد که یکی از پلتفرم های Open Source است که توسط بنیاد DFINITY ساخته شده است و ساخت این پلتفرم به منظور مقابله با برخی از چالش های مهم امروز مانند ضعف امنیت سیستم، خدمات اینترنت و سوء استفاده از داده های شخصی کاربر صورت گرفته است.

هدف این پلتفرم ایجاد یک اینترنت مدرن با قابلیت میزبانی قراردادهای هوشمند و برنامه های DeFi تا سیستم های سازمانی است. این سیستم به لحاظ نظری قادر است از تمام داده های نرم افزاری در قراردادهای هوشمند میزبانی کند. در ادامه مطالب در ارتباط با پلتفرم این ارز دیجیتال و توکن ان یعنی ICP توضیحات کامل خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP چیست؟

رمز ارز ICP همانطور که گفته شد توکن ارائه شده پلتفرم Internet Computer است. اینترنت کامپیوتر اولین بلاکچین است که با سرعت وب با ظرفیت نامحدود اجرا می شود. این پلتفرم همچنین سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین در کنار بیت کوین و اتریم را نشان می دهد.

اینترنت کامپیوتر در واقع یک کامپیوتر بلاکچین است که در یک مقیاس هوشمندانه محاسبه و داده ها را اجرا می کند، داده ها را به طور موثر پردازش و ذخیره می کند و چارچوب های نرم افزاری قدرتمندی را به توسعه دهندگان ارائه می دهد. با امکان پذیر ساختن این موارد، اینترنت کامپیوتر یک راه حل جدید را برای ساخت خدمات اینترنتی توکن، سیستم عامل های صنعت، سیستم های مالی غیرمتمرکز و حتی سیستم ها و وب سایت های سازمانی ارائه می دهد.

همانطور که گفته شد ICP توکن بومی این پلتفرم که در این پلتفرم سه نقش اساسی دارد که در ادامه به این سه نقش اساسی اشاره خواهیم کرد.

1.تسهیل حاکمیت شبکه: با توکن های ICP می توان در ارتباط با رای دادن در حاکمیت شبکه مشارکت کرد و از این طریق می توانند پاداش کسب کنند.

2.تولید چرخه برای محاسبه: ICP ذخیره ارزش منبع را فراهم می کند که می تواند به چرخه تبدیل شود.

3.پاداش دادن به مشارکت کنندگان: از این توکن برای پاداش دادن به افرادی که در شبکه نقش مهمی دارند و کسانی که در حکومت شبکه مشارکت دارند، استفاده می شود.

به طور کلی،  طبق وبلاگ رسمی این رمزارز، ارز دیجیتال ICP نوید انقلابی در صنعت رمزنگاری را ارائه می دهد. طبق وبلاگ رسمی آنها، توکن ICP اولین بلاکچین است که می تواند میزبان وب سایت ها، سیستم ها، خدمات اینترنتی و کل سیستم های مالی باشد که کاملا از طریق قراردادهای هوشمند بدون هیچ سیستم خصوصی ساخته شده اند.

برای مثال اگر بخواهید با استفاده از بلاکچین ICP وب سایتی ایجاد کنید، برای میزبانی وب سایت خود مجبور به پرداخت سرویس میزبانی نیستید، این کار در خود بلاکچین انجام می شود.

در ادامه به بررسی تاریخچه و بنیانگذاران این رمزارز خواهیم پرداخت.


بررسی تاریخچه و بنیاگذاران ارز دیجیتال ICP

این پروژه در اکتبر 2016 توسط دومینیک ویلیامز تاسیس شد و مورد توجه جامعه رمزنگاری قرار گرفت. Dominic Williams بنیانگذار و رئییس دانشمند DFINITY است. او یک نظریه پرداز رمزنگاری است و مسئول اختراع، اجماع شکاف احتمالی و سایر تکنیک های جدید رمزنگاری و عضو اولیه انجمن های فنی بیت کوین و اتریوم است. پیش از این، او رئیس و مدیر ارشد فناوری آزمایشگاه های String بود.

وی همچنین چندین استارتاپ مانند Airdocs، System7 و Smartdrivez را تاسیس کرد.


عملکرد  پلتفرم ارز دیجیتال ICP چگونه است؟

همانطور که گفتیم اینترنت کامپیوتر Internet Computer پلتفرم ارائه دهنده ارز دیجیتال ICP است که در این قسمت از مقاله می خواهیم به بررسی عملکرد ان بپردازیم.

اینترنت کامپیوتر یک پروتکل غیرمتمرکز جدید است که ترکیبی از قدرت محاسبه جمعی تعداد زیادی از نودهای رایانه ای است و یک پلتفرم رایانه ای واحد ایجاد می کند که قادر به پشتیبانی از برنامه های کاربردی در هر مقیاس است.

با استفاده از اینترنت کامپیوتر، قراردادهای هوشمند به واحدهایی با امنیت بالا تفکیک می شوند که این واحدها، واحدهای محاسباتی هستند که به عنوان برنامه کاربردی یا عملکردهای جداگانه عمل می کنند. کاربران نهایی می توانند از طریق یک قسمت ورودی با این واحدها ارتباط برقرار کنند و تجربه کاربری آنها شبیه اینترنت امروزی خواهد بود.

برخلاف اینترنت سنتی، اینترنت رایانه به جای تکیه بر زیرساخت های متمرکز، مستقیما میزبان و سرویس دهنده برنامه ها و داده ها است. در لایه اصلی آن، شبکه ای از مراکز داده می تواند نودهایی را اجرا کند که پروتکل ICP را اجرا می کنند. سپس این نودها را می توان به زیر شبکه هایی مرتب کرد که برای میزبانی از نرم افزارها استفاده می شود و کاربران می توانند به عنوان بخشی از وب خود با آنها ارتباط برقرار کنند.


پلتفرم ارز دیجیتال ICP از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

پلتفرم ارز دیجیتال ICP ویژگی هایی را به ارمغان می آورد که شامل موارد زیر است:

1.امنیت: پلتفرم ارز دیجیتال ICP یعنی اینترنت کامپیوتر با مکانیزم اجماع چهار لایه مبتنی بر اثبات سهام PoS تغذیه می شود. که این شامل یک لایه هویت، یک لایه بلاکچین و یک لایه اسناد رسمی است. در کنار هم، این لایه ها امنیت و مقاومت قابل اثبات را در برابر حمله فراهم می کنند در حالی که عدم تمرکز را حفظ می کنند و اطمینان حاصل می کنند که شبکه می تواند از میلیون ها شرکت کننده پشتیبانی کند.

2.برخوردار بودن از تیم بنیانگذاری قوی: پروژه اینترنت کامپیوتر توسط یکی از گسترده ترین تیم ها در فضای رمزنگاری در حال کار است یا به نقل از DFINITY، این پروژه توسط برجسته ترین تیم صنعت مهندسان کامپیوتر ساخته شده است.


بررسی نقشه راه ارز دیجیتال ICP

در این قسمت از مقاله یک نقشه راه 20 ساله برای این پروژه اخیرا توسط بنیاد DFINITY فاش شدف که در ادامه خلاصه ای از اهداف آن آورده شده است.

1.ظرف مدت 5 سال مدارس در مورد اینترنت کامپیوتر و Motoko زبان برنامه نویسی آن اموزش می دهند. برخی از سرویس های اینترنتی موفقیت چشمگیری را کسب خواهند کرد و درک گسترده ای از ICP وجود خواهد داشت.

2.ظرف 10 سال اینترنت کامپیوتر در راهی برای پیشی گرفتن از اکوسیستم اینترنتی است. بودجه همچنان از شرکت های اینرنتی قدیمی به ICP هدایت می شود و DeFi هم تراز با فناوری سنتی مالی خواهند بود.

3.در مدت 20 سال، ICP بزرگتر از اینترنت امروز است. بیشتر زیرساخت های مهم جامعه در ان میزبانی خواهد شد و افراد در سراسر جهان از آزادیهای شخصی به طور گسترده بهره مند خواهند شد.


تفاوت اینترنت کامپیوتر ICP و اتریوم ETH

برخلاف اتریوم، که بستری را برای برنامه های غیرمتمرکز فراهم می کند که عمدتا مربوط به جابجایی و استفاده از دارایی های دیجیتال است، اینترنت کامپیوتر وظیفه دارد با اختصاص هویت های خاص به داده ها، اینترنت سنتی را با استفاده از انتقال حاکمیت ICP به کاربران نهایی جایگزین کند.

از طرف دیگر، اتریوم از قراردادهای هوشمند برای اجرای خودکار توافق ها  و اقدامات استفاده می کند. اما اینترنت کامپیوتر از واحدهایی استفاده می نماید که بسیار شبیه به قراردادهای هوشمند هستند، اما ساخته شده اند تا فوق العاده مقیاس پذیر باشند.

فراتر از همه ی اینها، دو پلتفرم از نظر سرعت و کارایی تفاوت قابل ملاحظه ای دارند. در حالی که اتریوم در حال حاضر از کارمزدهای بالا و زمان بالای تایید تراکنش رنج می برد، توان عملیاتی اینترنت کامپیوتر به لطف نواوری های آن بالا می باشد.

این نکته را در نظر بگیرید که مقایسه اینترنت کامپیوتر با نسخه اولیه اتریوم صورت گرفته است و در Ethereum 2.0 این تفاوت ها می تواند به میزان قابل توجهی تغییر کند.


بررسی روند قیمت ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP

در زمان نگارش این مقاله قیمت ارز دیجیتال ICP برابر با 367.31 دلار آمریکا است و حجم معاملات این رمزارز در 24 ساعت برابر با 1.500،278،666 دلار است. در 24 ساعت گذشته رمز ارز ICP 22.57% کاهش قیمت داشته است و در حال حاضر در سایت CoinMarketCap رتبه 8 را به خود اختصاص داده است.

در ادامه مطالب شما نمودار قیمتی این ارز دیجیتال را مشاهده می نمایید. همانطور که در نمودار مشاهده می شود این رمزارز در 10 مِی 2021 به بالاترین قیمت خود یا ATH رسیده است.


خرید ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP چگونه است؟

برای خرید ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP نیاز است کاربران ایرانی در ابتدا یکی از استیبل کوین ها همانند تتر را خریداری نموده و سپس در صرافی های انلاین خارجی که امکان مبادله این رمزارز را دارند، استیبل کوین خود را به ارز ICP تبدیل کنند. شما می توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال ICP از یکی از صرافی هایی که در ادامه مطالب به شما معرفی می نماییم، استفاده نمایید.

از جمله صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال ICP می توان به Binance، Huobi Global، Coinbase Pro و OKEx اشاره کرد. همچنین می توانید با مراجعه به سایت CoinMarketCap لیست کاملی از صرافی های پشتیبان کننده این رمزارز را مشاهده نمایید.


فروش ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP چگونه است؟

برای فروش ارز دیجیتال ICP همانند خرید آن می توانید از صرافی های آنلاین خارجی استفاده نمایید. به علاوه نیاز است تا در یکی از صرافی های پشتیبان کننده ثبت نام و احراز هویت کنید. بهترین گزینه برای فروش ارز دیجیتال ICP می تواند صرافی Binance باشد که شما می توانید با استفاده از لینکی که در اختیار شما قرار می دهیم با نحوه ثبت نام و خرید و فروش در این صرافی به طور کامل آشنا شوید.


آیا ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP استخراج می شود؟

همانطور که در مباحث قبلی این مقاله گفته شد، پلتفرم اینترنت کامپیوتر که پلتفرم ارائه دهنده ارز دیجیتال ICP است در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می نماید و مبتنی بر این الگوریتم می باشد. ارز دیجیتل ICP همانند دیگر رمزارزهایی که مبتنی بر الگوریتم PoS هستند، قابلیت استخراج ندارد.

در حال حاضر استخراج رمزارزها با استفاده از دستگاه های با توان پردازش بالا امکان پذیر است و برای رمزارزهایی امکان پذیر است که از الگوریتم اثبات کار یا PoW در ساختار خود استفاده می نمایند و مبتنی بر این الگوریتم هستند.


آینده ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP چگونه است؟

دومینیک ویلیامز، بنیانگذار و دانشمند ارشد بنیاد Dfinity، اینترنت کامپیوتر را به عنوان سومین نواوری بزرگ در بلاکچین پس از بیت کوین و اتریوم توصیف کرده است. طبق گفته بنیاد، پلتفرم قرارداد هوشمند ان با سرعت اینترنت اجرا می شود و می تواند تمام برنامه ها را از وب باز و بلاکچین اجرا کند.

این پروژه یک هدف منحصر به فرد دارد، و آن گسترش بی وقفه توانایی های بلاکچین عمومی و اکوسیستم غیرمتمرکز با استفاده از علوم کامپیوتر پیشرفته و رمزنگاری و ساخت بلاکچین انتخابی است که می توانیم تمام سیستم ها و خدمات خود را بر اساس آن دوباره تصور کنیم. به طور کلی می توان گفت با توجه به اهدافی که این پروزه دارد و در نقشه راه آن آمده است می توان گفت این ارز دیجیتال در آینده شاهد پیشرفت چشم گیری خواهد بود.

Internet Computer یا ICP چیست؟

ICP، «توکنی کاربردی» است که به کاربران امکان تصمیم‌گیری در شبکه‌ی بلاک‌چین Internet Computer را می‌دهد. طبق گفته‌ی وب‌سایت رسمی این پروژه، توکن ICP اولین بلاک‌چینی خواهد بود که می‌تواند میزبان وب‌سایت‌ها، سیستم‌ها، خدمات اینترنتی و تمامی سیستم‌های مالی باشد که تماماً بر اساس قراردادهای هوشمند و نه سیستم‌های خصوصی ساخته شده است.

برای مثال اگر می‌خواهید با استفاده از ICP وب‌سایتی ایجاد کنید، نیازی به پرداخت به خدمات هاستینگ برای میزبانی آن ندارید و این کار داخل خود بلاک‌چین اتفاق خواهد افتاد. اگر ICP بتواند قول‌هایی که داده است عملی کند، ICP حداقل از نظر ارزش بازار به یکی از توکن‌های باارزش تبدیل خواهد شد.

تکنولوژی Chain Key ارائه‌شده توسط پروژه‌ی Internet Computer

پروژه‌ی اینترنت کامپیوتر ایجاد و استفاده از تکنولوژی Chain Key را معرفی کرده است؛ روشی که در آن تراکنش‌ها روی شبکه‌ تأیید می‌شوند. طبق گفته‌ی وب‌سایت پروژه، این تکنولوژی «به اینترنت کامپیوتر اجازه می‌دهد تراکنش‌هایی که وضعیت قراردادهای هوشمند را به‌روزرسانی می‌کند، در ۱ تا ۲ ثانیه نهایی کند.» جالب است بدانید که ICP به صفر تأیید تراکنش نیاز دارد.

علاوه بر این، تکنولوژی Chain Key به اینترنت کامپیوتر این امکان را می‌دهد که تنها با یک کلید عمومی کار کند. این امر «به دستگاه‌هایی از قبیل ساعت‌ هوشمند و موبایل این امکان را می‌دهد تا اصالت محصولات (artifact) را از طریق اینترنت کامپیوتر تأیید کنند»؛ به عبارت دیگر این بلاک‌چین از تمامی بلاک‌چین‌های کنونی، در تأیید تراکنش‌ها و اشیای دیجیتال، روشی مقیاس‌پذیرتر خواهد داشت. 

پروژه‌ی اینترنت کامپیوتر در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۰ می ۲۰۲۱) منبع باز شد، طبق گفته‌ی پروژه، این حرکت امکان «ساخت کد و تأیید آن را طبق همان تصویر باینری که در پروپوزال به‌روزرسانی ذکر شده است»، به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

کلام آخر ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP

در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال ICP پرداختیم. همانطور که گفته شد این ارز دیجیتال توکن ارائه شده پلتفرم اینترنت کامپیوتر Internet Computer است و توسط بنیاد Dfinity ساخته شده است. پلتفرم اینترنت کامپیوتر یک پلتفرم Open Source می باشد و هدف ان ایجاد اینترنت مدرن با قابلیت میزبانی قراردادهای هوشمند و برنامه های DeFi است. شما می توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال ICP از صرافی های بایننس، کوین بیس پرو، اوکی اکسچنج و … استفاده نمایید. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید شناخت کافی در ارتباط با ارز دیجیتال ICP پیدا کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*