تم آسان

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

بهترین صرافی های ارز دیجیتال

بهترین صرافی، یکی از سوالاتی که کاربران این روز ها از ما زیاد می پرسند این است که در چه صرافی عضو شویم؟

کدام صرافی معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است؟

آیا تاکنون صرافی ایرانی توانسته مجوز خرید و فروش بیت کوین بگیرد؟ آیا صرافی های ایرانی به نسبت صرافی های خارجی امنتر هستند؟ این ها سوالاتی است که قرار است در این صفحه آنها را پاسخ دهیم. لطفا با ما همراه باشید.


صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال جاییست که در آن میتوانیم ارز های دیجیتالی مثل بیت کوین ، اتریوم و سایر آلت کوین ها را در آن خرید و فروش کنیم.

این صرافی ها به صورت کلی به دو مدل متمرکز و غیر متمرکز تقسیم میشوند. در مدل متمرکز شما با شارژ حساب خود و ثبت سفارش به صورت اتوماتیک میتوانید یک ارز دیجیتال بخرید. اما در حالت غیر متمرکز بعد از ارسال سفارش، یک اپراتور به صورت دستی موجودی شما را دریافت و به شما بیت کوین می دهد. در ایران بیشتر از حالت غیر متمرکز استفاده شده ، اما صرافی های معتبر تر از شیوع اتوماتیک و آنلاین بهره میبرند.

قبل از معرفی صرافی های معتبر باید بدانید  طبق آخرین قوانین ، ایران هنوز خرید و فروش بیت کوین را به رسمیت نشناخته است و برای آن قوانین شفافی وضع نکرده. طبق اظهارات پلیس فتا:

درحال حاضر برای این مبحث جرم انگاری انجام نشده است ولی هنوز هم ورود به حوزه و بازار ارز های دیجیتال برای بانک ها ، موسسات مالی و صرافی ها غیر مجاز است.

منبع: پلیس فتا

صرافی های ایرانی به سرعت در حال گسترش هستند و شناخت معتبر ترینشان بسیار سخت است.
صرافی های ایرانی به سرعت در حال گسترش هستند و شناخت معتبر ترینشان بسیار سخت است.

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پاسخ این سوال کاملاً منحصر به فرد است است، همانطور که مثلاً یک فرد استفاده از خودروی داخلی را مناسب تر از خودروهای خارجی می داند و دیگری ممکن است خلاف این را ترجیح دهد. بنابراین ما با استفاده از چند معیار مهم به بررسی معتبرترین و بهترین صرافی های ایرانی و خارجی می‌پردازیم. این معیار ها از این قرارند:

  • زبان

یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب یک صرافی زبان و کشور های قابل پذیرش است. اگر در زبان انگلیسی ضعف دارید بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده کنید. زیرا در موقع خطرات و ریسک مسدود شدن حساب ممکن است زمان کافی برای ترجمه و ارتباط مستقیم پیدا نکنید.

  • پشتیبانی از ریال

در این صرافی ها شما می توانید با استفاده از کارت بانکی تحت شتاب  پول پرداخت کنید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرید. حال آنکه در صرافی های بین المللی نیاز به استفاده از سرویس هایی مثل پی پل و وبمانی خواهید داشت که با وجود تحریم ها مشکلاتی خواهید داشت.

  • رتبه الکسا و قدمت

هرچند رتبه الکسا معیار خوبی برای سنجش نیست ، اما تا حدود زیادی می توان رغبت کاربران ایرانی برای استفاده از سایت را تعیین کرد. همچنین قدمت ثبت دامنه نشان جدیت در کار و سابقه یک برند است.

  • تجربه کاربری نویسنده

این معیار کاملا سلیقه ای و شخصی و حاصل تجربه شخصی کار کردن با صرافی های مختلف است.

  • میزان کارمزد

شاید به جرئت بشود گفت یکی از مهمترین معیار های انتخاب یک صرافی خوب میزان کارمزد مناسب است. بعضی از صرافی ها این کارمزد را درمعامله ارز های دیجیتال به حداقل و معامله با ریال به حداکثر رسانده اند.

  • حداقل مبلغ سفارش

حداقل مبلغی که شما می توانید خرید یا فروش کنید گاهی آنقدر بالاست که از مبلغ سرمایه گذاری شما بیشتر است! در نتیجه باید سعی کنید صرافی انتخاب کنید که حداقل مبلغ سفارش آن کمتر باشد.

  • قابلیت پیگیری و شکایت

بزرگترین مزیت صرافی های معتبر ایرانی قابل پیگیری بودن آن است، اگر در تراکنش های خود به اختلاف خوردید و پشتیبانی سایت به شما پاسخ مناسبی نداد، شما می توانید طبق قانون از آنها شکایت کنید.

طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی:

«هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد.»

اگر حرفه ای هستید و یا هیچ وقت به صرافی‌های ایرانی نمی توانید اعتماد کنید بهتر است از صرافی بایننس ، بیتمکس یا کوکوین استفاده کنید. این صرافی ها با وجود تحریم و مشکلاتی که برای کاربران ایرانی به وجود آورده اند، باز هم در برخی موارد قوانین شفاف تری دارند و قابل اطمینان تر از صرافی های ایرانی هستند. در غیر این صورت کافیست ادامه این مقاله را بخوانید تا با بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آشنا شوید.

معرفی برترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

قبل از معرفی بهترین ها لازم است بیان کنیم اگر قصد استفاده از صرافی های ایرانی را دارید، بهتر است از سرویس مقایسه قینت ارز های دیجیتا در صرافی های ایرانی استفاده نمایید تا با کمترین هزینه ارز دیجیتال بخرید. در جدول زیر به صورت اجمالی کلیه خدمات صرافی های نوبیتکس، والکس، نیک مارکت، کریپتولند، اکسیر، بیتستان و اکسکوینو مقایسه شده اند.

مقایسه اجمالی خدمات صرافی های ارز دیجیتال ایرانی - برای مشاهده سایز بزرگ کلیک کنید.
مقایسه اجمالی خدمات صرافی های ارز دیجیتال ایرانی – برای مشاهده سایز بزرگ کلیک کنید.

معرفی صرافی نوبیتکس

نوبیتکس خود را اولین بستر دانش‌بنیان تبادل رمز ارزها با تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی می کند. یکی از مزایای این صرافی پشتیبانی از حداقل 12 ارز برتر است که انتخاب شما را برای خرید و فروش آزاد میکند.

نوبیتکس یکی از پر طرفدار ترین صرافی های ایرانی است.
نوبیتکس یکی از پر طرفدار ترین صرافی های ایرانی است.


کارمزد معاملات در این سایت به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می شود، مثلاً اگر مبتدی باشید کارمزد اولین معاملات شما حدود ۰.۰۳۵% خواهد بود. همچنین معاملات به صورت جفت ارز یعنی مثلاً بیت کوین در مقابل تتر با کارمزدی در حدود ۰.۰۱۵% محاسبه خواهد شد. یکی از مزایای این صرافی این است که بدون احراز هویت سفت و سخت می‌توانید به صورت محدود در آن خرید و فروش کنید. همچنین برای شرکت ها حساب ویژه‌ای در نظر می گیرند که کارمزد آن مناسب تر است.

دقت کنید برای احراز هویت صرافی نوبیتکس شما به اسکن رنگی کارت ملی خود نیاز خواهید داشت. حداقل خرید و فروش در این صرافی 300 هزار تومان است که مبلغ نسبتا بالایی است.

طبق لینکدین شرکت نوبیتکس حداقل 43 کارمند به صورت رسمی در این صرافی مشغول به کارند که نشان دهنده جدیت این صرافی نسبت به سایر رقبای خود است.

در حال حاضر نوبیتکس رتبه 13 الکسای ایران را دارد و از قدمتش اطلاعاتی در دسترس نیست.

معرفی صرافی والکس

صرافی والکس کار تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران است که در سال های اخیر در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته اند. به ادعای این سایت حدود ۸۶ هزار کاربر در آن مشغول به ترید ارز های دیجیتال هستند. والکس هدف سایت خود را ایجاد بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتریان می‌داند.این سایت هم از ورود دو مرحله ای استفاده می کند و در حال توسعه اپلیکیشن موبایلش است. تایید هویت در این سایت کمی سختگیرانه است اما نیاز به کلیپ سلفی نیست. فقط یک عکس حاوی مشخصات و تعهد نامه کفایت می کند و حساب کاربری شما تایید می شود. البته باید توجه داشته باشید برای تایید احراز هویت شما نیاز به یک خط ثابت خواهید داشت که با تعیین وقت قبلی به شما تماس بگیرند. خوشبختانه در این جدول زمانی روز های تعطیل و ساعات غیر رسمی هم ویژه شاغلین وجود دارد.

در تجربه اولیه من در استفاده از والکس، مشکل اصلی تعویض پایه های بازار بود. مثلا شما وارد قسمت ترید بیت کوین می شوید و میخواهید کمی بیت کوین بخرید، اما به طور پیشفرض پایه بازار بیت کوین- ریال است. زمانی که پایه بازار را تغییر می دهید نمودار قیمتی به طور کامل عوض می شود و گاهی در این میان تعویض سایت دچار اختلال می شود.

البته نا گفته نماند یکی از بهترین ویژگی های والکس سفارش گذاشتن در قیمت هایی خارج از تعرفه لحظه‌ای است، به این منظور اگر مثلا بیت کوین 65 هزار دلار است، شما می توانید اردر فروش را روی 70هزار دلار بگذارید و اگر خریداری با این قیمت پیدا شد، اردر شما بسته می شود. در حالی که در اکثر صرافی ها شما باید با قیمت لحظه ای آن ارز دیجیتال بر روی تابلو خرید و فروش کنید، که این باعث می شود برای سود کردن زمان زیادی را صرف پیدا کردن قیمت مناسب کنید.

پشتیبانی این صرافی صرفا به صورت آنلاین است و تلفنی پشتیبانی نمی کند
پشتیبانی این صرافی صرفا به صورت آنلاین است و تلفنی پشتیبانی نمی کند


برداشت از حساب های ریالی حدود ۷۲ ساعت به وسیله سامانه ساتنا طول خواهد کشید و نرخ کارمزد معاملات در این در این سامانه با توجه به معاملات شما در ۳ ماه اخیر محاسبه خواهد شد. نرخ کارمزد حداکثر ۰.۴ % خواهد بود و با انجام معاملات و افزایش سرمایه کمتر هم خواهد شد. همچنین کمترین مبلغ سفارش گذاری 100 هزار تومان است.

رتبه الکسای این سایت هنگام نگارش این مقاله 130 ایران است و قدمتی حدودا دو ساله دارد.

معرفی صرافی رمزینکس

در نگاه اول صرافی رمزینکس بسیار بسیار زیباست! رمزینکس امکان مبادله حدود 24 ارز دیجیتال برتر را فراهم میکند که تعداد قابل قبولی است. کارمزد معاملات در این صرافی از ابتدای ثبت نام حدود 0.3% است که نسبت به رقبا مبلغ واقعا بالاییست.

رمزینکس دارای مقالات آموزشی بسیار با کیفیتی است که ارزش مطالعه دارد.
رمزینکس دارای مقالات آموزشی بسیار با کیفیتی است که ارزش مطالعه دارد.

حداقل مبلغ سفارش گذاری در این صرافی 100 هزار تومان است که مبلغ قابل قبولی است. همچنین رتبه الکسای این سایت در هنگام نگارش مقاله 350 است.

معرفی صرافی کوین نیک

کوین نیک یکی از صرافی های جدید است که ابتدا با نام «تتربالک» کار خودرا آغاز کرد. در ابتدا این سایت امکان خرید و فروش تتر را به کاربران میداد، اما امروزه امکان خرید و فروش 10 ارز دیجیتال اصلی را دارد.

یکی از نقاط ضعف این صرافی عدم وجود جفت ارز هایی مثل بیتکوین:اتریوم و بیت کوین:ریپل و… است که باعث می شود کاربر برای تبدیل یک ارزدیجتال حتما آن را به صورت ریالی یا دلاری نقد کرده و سپس به ارز دیجیتال مورد نظر تبدیل کند. البته این نیاز در پلتفرم وابسه به کوین نیک با نام «کوین نیک مارکت» ظاهرا مرتفع گردیده است. «کوین نیک مارکت» مهمترین قابلیت این سایت است که بستری برای خرید مستقیم از کاربران بدون واسطه فراهم می کند؛ این امکان در میان سایت های فارسی زبان بی نظیر است.

امکان ورود دومرحله ای به این سایت از طریق پیامک و ایمیل است ولی از روش google 2fa authenticator پشتیبانی نمیکند.

حساب کاربری این سایت در توییتر بسیار فعال و مفید است و دنبال کردنش خالی از لطف نیست.
حساب کاربری این سایت در توییتر بسیار فعال و مفید است و دنبال کردنش خالی از لطف نیست.

این سایت هنوز اپلیکیشن رسمی برای موبایل ارائه نکرده است و شما باید برای استفاده از خدمات این سایت از نسخه تحت وب آن استفاده نمایید.

میزان دقیق کارمزد در این سایت مبهم است. در صفحه اصلی نوشته شده که: «کوین‌نیک از شما کارمزدی نمی‌گیرد اما در مارکت بر حسب میزان دارایی و نوع خرید شما باید کارمزد پرداخت کنید.» اما هیچ عدد و رقمی به صورت شفاف به عنوان کارمزد بیان نشده است.

اما در سایت نیک مارکت که وابسته به کوین نیک است مبلغ کارمزد 0.29 ذکر شده که مقدار قابل قبولی است.

معرفی صرافی کریپتولند

کریپتو لند یکی از قدیمی ترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که از حدود 300 ارز دیجیتال جدید پشتیبانی می کند. این سایت حتی در جدیدترین اطلاعیه خود امکان خرید و فروش ارزهای جدیدی مثل شیبا(shiba) ، دوج کوین (dogecoin) و icp (اینترنت کامپیوتر) را هم به صرافی خود اضافه کرده.

میزان کارمزد صرافی کریپتولند حدود 0.1% است که مبلغ واقعا پایینی است. البته حداقل سفارش گذاری در این صرافی 500 هزار تومان است که مبلغ نسبتا بالایی است.

این سایت از دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی میکند و طبق تجربه من، همیشه در دسترس است.
این سایت از دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی میکند و طبق تجربه من، همیشه در دسترس است.


یکی از بهترین امکانات این سایت ربات تلگرامی نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال است که تقریباً هر ۵ دقیقه آخرین قیمت ریالی ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار میدهد.

برای احراز هویت در این سایت شما باید یک تلفن ثابت، یک تلفن همراه و یک ایمیل داشته باشید و سپس باید با در دست داشتن مدارک هویتی مثل کارت ملی و تعهد نامه اخلاقی کلیپی را به‌صورت سلفی ضبط کرده و برای تایید احراز هویت به پشتیبانی تلگرامشان ارسال نمایید. پشتیبانی این سایت به صورت تیکتی و تلفنی است.

یکی از مهم ترین قابلیت های این سایت استفاده از از google authenticator یا فعال سازی دو عاملی توسط گوگل  است که خود نکته امنیتی بزرگی است. متاسفانه این سایت دارای اپلیکیشن موبایل نمی باشد و شما برای خرید و فروش باید از طریق سایت اقدام نمایید. اخیرا این سایت به دلایل امنیتی از ورود شما با وی پی ان جلوگیری می کند. کریپتولند دشبورد کاربران خود را به دامنه .com تغییر داده. لذا در مواجهه با ریدایرکت شدن از .net به .com نگران نباشید.

یکی از مشکلات این صرافی این است که باید حتما سفارش های خود را با قیمت لحظه ای بگذارید؛ نمیتوانید مبلغی بالاتر یا پایین تر قرار بدهید. این باعث اتلاف وقت شما برای پیدا کردن مناسب ترین زمان خرید خواهد شد. همچنین نرخ ها هر 5 دقیقه بروزرسانی خواهد شد که این برای یک بازار مالی پر نوسان شاید یک ایراد تلقی گردد.

رتبه الکسای این سایت در حدود 141 است و قدمت ثبت دامنه آن به سال ۲۰۰۸ بر میگردد.

معرفی صرافی اکسیر

در این سایت لوگوی سایت ساماندهی وجود دارد اما هنوز تایید نشده است. این صرافی ادعا می کند کیف پول های آنلاینش از سرویس های فوق امن شرکت آمازون استفاده می کند که دارای دسترسی چند لایه و محافظت شده است. در این سایت سطوح کاربران به پنج دسته تقسیم شده که برای مبتدیان حدود ۰.۰۲۵% کارمزد می گیرد. صرافی اکسیر دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است و شرایط استفاده  از خدمات و تعهدات کاربران در آن به صورت شفاف موجود است.

متاسفانه این سایت اصلا ظاهر زیبا و ساده ای ندارد و شاید کارکردن با آن برای کاربران مبتدی بسیار گیج کننده باشد. اما در مقابل نرم افزار مخصوص موبایل دارد و شما میتوانید به آسانی با موبایل خرید و فروش کنید.

شاید اکسیر تنها صرافی ایرانی است که خیلی شفاف باگ های مجموعه خود را اطلاع رسانی می کند.
شاید اکسیر تنها صرافی ایرانی است که خیلی شفاف باگ های مجموعه خود را اطلاع رسانی می کند.


کمترین مبلغ سفارش گذاشتن در صرافی اکسیر 100 هزار تومان است و از 15 ارز دیجیتال برتر پشتیبانی می کند. در حال حاضر اکسیر رتبه 578 الکسای ایران را دارد و از سال ۲۰۱۸ مشغول به کار است.

معرفی صرافی ‏بیتستان

صرافی آنلاین بیتستان توسط شرکت ویرا ارتباط گستر امین با شماره ثبت ۵۵۴۵۰۷ ایجاد شده و امکان معامله حدود 60 ارز دیجیتال برتر را دارد. این صرافی در معاملات خود کارمزد 1.5% میگیرد که می توان گفت بالاترین نرخ کارمزد در بین صرافی های ایرانی است.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال جدید باعث میشود از ترند های روز جا نمانید!
پشتیبانی از ارزهای دیجیتال جدید باعث میشود از ترند های روز جا نمانید!

همچنین این سایت دارای پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته است که مشکلات احتمالی شما را رفع میکند. در لینکدین این سایت 29 کارمند رسمی آن معرفی شده که نشان دهنده تیم قدرتمند بیتستان است.

رتبه الکسای صرافی بیتستان در زمان نگارش مقاله 855 است.

معرفی صرافی ‏اکس‌کوینو

اکس کوین خود را شرکتی دانش بنیان معرفی می کند که دارای مجوز از ساماندهی ارشاد است. اما وجود لوگوی سایت ساماندهی به معنای مجوز رسمی و قانونی برای خرید و فروش بیت کوین نیست و این لوگو صرفا به علت ثبت در سایت ساماندهی ارشاد است. همچنین در برخی از صفحات این سایت لوگوی وب سایت پلیس فتا وجود دارد که این هم به منزله تایید توسط پلیس فتا نیست.

این سایت دارای پشتیبانی تلگرامی علاوه بر پشتیبانی تیکتی است.
این سایت دارای پشتیبانی تلگرامی علاوه بر پشتیبانی تیکتی است.

در این سایت با افتتاح حساب شما یک کاربر نقره ای هستید که می توانید حداکثر روزانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان تراکنش داشته باشید. برای ارتقای حساب از نقره ای به طلایی لازم است تصویر یکی از قبوض محل سکونت و شماره تلفن و آدرس تان را بارگذاری کنید تا بتوانید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تراکنش داشته باشید. کارمزد تراکنش ها در این سایت تعرفه ای ثابت دارد، مثلاً کارمزد بیت کوین ۰.۰۱۵% و برای اتریوم ۰.۰۱% است.

در حال حاضر اکس کوینو رتبه ۷۵۰ الکسای ایران را دارد و از سال ۲۰۱۷ مشغول به کار است.


ما در این مقاله به بررسی انواع معتبرترین و بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پرداختیم. همانطور که قبلا هم گفتیم معرفی این سایت ها دلیلی بر بهتر بودن این صرافی ها نسبت به صرافی های خارجی نیست و ما استفاده از آنها را توصیه و یا رد نمی کنیم. قبل از ثبت نام در هر صرافی حتما قوانین آن را به طور کامل ملاحظه نمایید که دچار مشکل نشوید.

منبع

دیدگاه‌ها (0)

*
*